Halv Grek Plus Turk


Jag träffade TB ute på DAO igår och han har äntligen börjat på en Halv Grek Plus Turk. Den enda restaurangen min sambo har blivit nöjd med maten, till och med kaffet, Som annars är så känsligt. Restaurang Halv Grek Plus Turk är en klassiker på Stockholms krogscen. Det finns mat från hela östra Medelhavsregionen och en stor del av matkulturen är Meze. Vi har både ätit kalla och varma smårätter. När vi var där så tror jag vi fick in allt från hela menyn. Allt var vällagat och utsökt. Det finns allt från krämig sallad på bönor och myntayoghurt, Tunisisk kryddig laxtartar och friterade fårostcigarrer som är gudomligt gott. Givetvis så finns det hur mycket som helts mera att välja på. Varmrätterna orkar jag inte rabbla upp och efterrätterna finns inte ens på världskartan eftersom jag är så oförtjust i det.

Halv Grek Plus Turk
Alla dagar från kl. 17.00
Bordsbeställ 08-665 94 22

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0