Passkontroll och övervikt



restaurangdelen som ska omrenoveras och scenen

Nu har min gayfamilj landat på Bangkoks flygplast och det skedde nog inte smärtfritt. Hade jag varit med så hade jag nästan dött. Tullkontroll kan inte vara det roligast att gå igenom, fast man är oskyldig. Men ibland vet man inte vad som är okej eller inte. När vi åkte från Barcelona till Stockholm så hade jag både en fältkniv, jucie och en flaska hudkräm med över 2 deciliter. I regel så får man bara ta med en decilitervätska och absolut ingen fältkniv eller ett vasst föremål. När dom checkade in på Arlanda så var det över tjugokilo övervikt. Min sambo hade tagit på sig fyra skjortor samt hennes favorittröja, en svartjacka som hon ständigt har. Tur att det inte finns någon regel på hur mycket man får väga, men det är nog bara en tidsfråga innan det kommer?

utsikt från stranden och hotellet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0