Tre stjärnor i Guide Michelin


Jag har skrivit sjuttoninlägg sen igår, shit. Det är rätt bra jobbat. Dessutom när allt är så himla intressant också (driver lite) och mera blir det. Fast frågan är om jag verkligen ska hårdsatsa här eller ta det lugnt för att verkligen komma underfund med vart jag ska ta vägen. När jag drar ner till vårt hotell så vill ju jag informera er om allt och inget. Då borde ju en välutvecklad blogg vara på sin plats. Jag trivdes ju egentligen med Martin på hanky, men allt har sin gång och den gången är inte sandad just nu. På onsdag ska jag på detjt, eller hur man nu ska uttrycka sig. Mina fantastiska gudinnor Rebceca Stork och Helene Svanberg har bokat upp sin kväll med mig. Ja, man får nog ställa sig i kö för att få in en tid, dom är fullt sysselsatta hela tiden med nya projekt som brinner i baken.

Man får passa på att ses nu, för snart flyttar dom till Atlanta. Jag har ju rekommenderat min städhjälp till dom, bara för att få flytta med. Men jag har inte ens fått något svar för det? Undra vad det kan bero på? Jag som är så bra på att städa, tvätta och laga mat. Ja, det sistnämnda i alla fall. Jag borde få tre stjärnor i Guide Michelin, som betyder att en restaurang är värd en resa i sig. Då skulle jag kunna ha en restaurang i Rebeccas och Helenes kök? Eftersom deras nyinköpta hus är lika stor som tiotusen feta stjärtar så borde väll inte det vara något problem? Två stjärnor Guide Michelin betyder att restaurangen är värd en omväg, medan en stjärna betyder att det är en exceptionellt bra restaurang i sin kategori. Eftersom jag är så bra som jag säger, så borde jag bjuda hem dom till mig, men nu när jag har städat så fint så vill jag inte ha några smulor eller nedsmutsade glas. Därav så blir det utgång till något sunkhak, eller en flott restaurang?

Kommentarer
Postat av: MissLavinia

Hurra! nu hittade jag dig! Jag trodde jag blivit blind när jag inte kunde hitta din blogg på sitt vanliga ställe! Jag läser den varje dag ju, men har aldrig kommit mig för att kommentera förrän idag...



Ha en bra kväll

2008-08-17 @ 22:49:06
Postat av: majs

Det var roligt att höra.

Lovar att skriva om jag förflyttar mig :)

2008-08-17 @ 22:55:19
URL: http://gaykvitt.blogg.se/
Postat av: Helene

Så stort är inte huset.. Jag har läst om din fantastiska städning, dina egna ord. Vi tar hellre emot dig som gäst och serverar dig mat och vin. Du är välkommen när du vill.

Vi smular på restaurang i stället så slipper fröken städa.

Puss och kraaaam

Helene

2008-08-18 @ 17:42:42
Postat av: Majs

Hurra!

För nu kan man t.o.m höra när dammtussarna faller till golvet. Ha ha.

2008-08-18 @ 18:15:11
URL: http://gaykvitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0