Kan man känna både och


Jag känner mig både laddad och tom? Helst av allt skulle jag vilja åka till något lugnt lantställe där man endast kan höra vattnet, fåglarna och mina tangentknäpp. Jag känner mig lös, lös på att skriva i ETT. Jag har en massa glädjande energi i kroppen. Det var längesen jag kunde känna mig så lycklig över att bara kunna skriva. Det är farligt över att vara så glad. Man får inte vara glad, antingen är det något som inte stämmer eller så är det något i görningen? Jag har inte smällt i mig en massa E, även om man lätt skulle kunna tro att jag går på någon slags drog. Idag tog jag upp mina fläckiga papper som jag har spillt både det ena och det andra på, mest kaffe. Jag ska renskriva ett gäng blad idag. Sen ska jag fundera ut på vem som kan korrekturläsa allt. Det borde vara en utomstående person? Jag måste även fundera i hundranitti olika vinklar, OM det är det här jag verkligen vill. Jag vill hellre lossa greppet om min självbiografi än att lära mig laga tvättmaskin, fixa proppar och annat sånt där trix. Frågan är om jag egentligen har något intressant att säga? Men som jag sa till tant Sandberg idag när vi fikade - Alla har nått intressant i ryggsäcken oavsett bakgrund. Det är ändå betraktares öga som avgör vad som är bra och inte. Nu ska jag in i dimman och skriva, skriva och skriva.

Kommentarer
Postat av: Annäna

Du kan få mitt landställe om du klipper gräsmattan ;)

2008-09-04 @ 20:17:01
Postat av: Sussie från Hanky

En duktig tjej, Vanessa(Katarina) på skrivlust.ifokus.se har jobbat som scripta och korrläsare. Hon är väldigt väldigt ödmjuk och duktig. Är även författare/ Kram Susanne

2008-09-05 @ 07:11:38
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/
Postat av: Muskotnöten

Låt inte denna damen korrekturläsa. Du såg hur det blev med receptet på äpplekakan. Människor blev förgiftade. Allt som var skrivet och tryckt, fick gå till pappersåtervinning.



Tro mig!!

Låt inte din biografi gå samma öde till mötes, "men ändå inte."

Mvh

Muskotnöten

2008-09-05 @ 07:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0