Bög i en heterokropp

Kolla gayhanden

Det här är första gången jag känner mig uppskattad till att börja blogga så snabbt. Jag kanske är dramatisk, visst. Men det är vi alla i mellanåt, vi fungerar bara på olika sätt. Först tänkte jag göra som många andra, ha en modeblogg. Fast det skulle gå åt pipsvängen. Jag har noll koll, fast det är ju roligare att ha något plagg ingen annan människa har? Jag känner mig varm och glad över att så många saknade mig i dessa få timmar (he he) Vad som är bra med att radera sin blogg är att man får reda på vilka som läser. Jag fick tex ett mail från en kändskådespelerska som följer min blogg slaviskt och en gäst på klubb G igår läste bara min blogg och ingen annans. Såklart jag tar åt mig äran på det. Framförallt så beundrar jag alla mina vänner som läser allt vad jag skriver. Ibland är det verkligen skit jag lägger ut, jag vet. Men innerstinne så är jag en liten koreansk myra som springer omkring som en yr höna och plockar blåbär.

Jag har förbjudit min pappa att läsa min blogg, jag vill inte att han ska se alla svordomar och könsord jag har skrivit ut, därav ska jag försöka bli mildare så min pappa kan läsa och följa mitt liv här i Stockholm. En av pappas goda vänner läser min blogg, det känns både glädjande och nervöst. Hon är en mycket högtuppsatt societetsmänniska och jag träffade på henne under invigningen på allsång på Skansen i samband med Euro Pride. Hon var involverad med artisteriet m.m. Hon är bra, jag gillar henne även om vi sällan ses. Kanske just därför jag gillar. Jag är ju lite anti återkommandebesök.

Jag ska även försöka skriva lite om te, katter och palestinasjalar. Jag behöver flera tjejer som läser min blogg, jag är ju faktiskt en lesbisk homokorean som bara gillar tjejer eller kvinnor rättare sagt. Så självklart tycker jag det är skumt att det alltid är nästan bara killar som läser vad jag skriver. Why? Som jag skrev till Anders Selin häromdagen då vi konverserade lite sjukt. "Jag är nog en bög i en heterokropp och som bara gillar tjejer"? Konstig logik, men Anders fattade, trots att han är rödstrumpa?

Kommentarer
Postat av: Anders

He he he, yepp, Anders hajjar. Kanske just för att han ÄR rödstrumpa! :)

2008-08-16 @ 19:03:15
URL: http://www.andsel.net
Postat av: Den där Manuela

haha! precis så känner jag mig också ibland, som "en bög i en heterokropp som bara gillar tjejer". det som skiljer skulle väl vara att jag älskar schlager, vilket jag har förstått att du inte gör :P



Postat av: Majs

Exakt!

Fast ibland gillar jag det :)

2008-08-16 @ 21:58:45
URL: http://gaykvitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0