Jag har fortfarande inte fått betalt


Skönt att mina läsare börjar hitta till min nya blogg och jag är rasande men det verkar inte spela någon roll. Det spelar ingen roll om jag är glad heller. Jag får ändå inga pengar från livsstilsnätverket som hanky.se ligger under. Jag började i Påskas för att chefredaktören Martin frågade mig om jag ville toppblogga. Givetvis hakade jag på eftersom jag älskar att skriva och jag tyckte hanky.se var en bra nysatsning för HBT-omgivningen.

Jag hoppade gladeligen på tåget och bloggade så som jag älskar att göra. Jag skrev klubbguiderna fyra fredagar varje månad i flera månader. Jag bloggade och åkte till Spring Pride i Eskilstuna för egen viningsskull. För att jag just älskar att skriva. Jag har tagit alla pengar från egen ficka. Jag har varit på Berns och skrivit om Katthavet från egen ficka. För att jag älskar att skriva. Jag har gjort och försökt skriva om allt för att få unika besökare till hanky.se och för min och chefredaktörens skull. För att jag älskar att skriva. I början visste jag inte om hur jag skulle fakturera och krånglade lite, mitt fel. När det sen löste sig och jag väntade mig en summa på kontot så kom det inget.

Jag väntade en vecka, två och treveckor. Har ringt och tjatat och gnatat om vart min lön har tagit vägen. Har varit lovad dag efter dag, men inget händer. När jag åkte till Barcelona på måndagen så pengar lovad, på tisdag, inget hände. När jag sen pratade och var ledsen så var jag lovad, igen, pengar på fredag, men inget hände. Sen fanns det tydligen inga pengar på lönekontot, men alla fick pengar utom jag? Osv osv. Det har fortfarande inte hänt något. Klart som sjutton att jag börjar bli paranoid. Bara för att jag älskar att skriva. Jag tycker mitt reagerande är ganska normalt? Men no more Mr nice guy.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en bra dag :)

Spana gärna in min blogg och lämna en kommentar :D

2008-08-20 @ 12:43:53
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Millan

Majsa!! Du får skylla dig själv som har gjort allt gratis. Dom har bara utnyttjat dig ett smartare drag från deras sida!

2008-08-20 @ 12:50:41
URL: http://www.sveaekonomi.se/
Postat av: B-O

Jag ska berätta något för dig, Majsan. Jag måste ha mer fakta innan jag kan säga något!!!

2008-08-20 @ 13:25:22
Postat av: Bob

Du måste inse att du blir utnyttjad för ditt utseende. Din skrivkunskaper är lika med noll och du formulerar dig som ett barn. Kanske är det dax att inse sina begränsningar och ta ett jobb som ger dig betalt. Inom vården, lokalvårdare. Blogga kan du ju göra ändå?

2008-08-20 @ 19:10:15
Postat av: Emma

Ja du Majs du vet att jag och Bettan gillar allt du skriver :)... Emma

2008-08-20 @ 19:18:05
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Den där Manuela

klart som fan att du inte ska "skylla dig själv", det är en förmåga att våga lita på folk med tanke på alla sickos där ute. och jag håller med dej - no more Mrs nice gay, fast på den punkten är du redan en förebild för många!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0