Min självbiografi


Det var förra året vid den här tiden det bara sprutade ur mig. Jag skrev som aldrig förr och tangentbordet bara flödade som om det vore ett piano. Jag hade energi till att skriva, jag hade ork att ta tag i mitt liv, min självbiografi. Det fanns inget som hindrade mig, men vad hände? Nu om något så har jag tid. Jag behöver inte ha dåligt samvete med att jag avverkar 22 timmar av mitt liv framför datorn, nu när jag är särbo. Men ändå, intensiteten sitter i inte i mig som det ska, jag kanske vill ha annat i mig. Typ, lite mera pondus. Jag ska inte vara så rädd för mina egna känslor, som jag faktiskt är, ibland. Eller, just nu. Känner mig som en mes som egentligen skulle ha dragit näven i matbordet för längesedan. Jag har blivit rädd för mitt eget wordprogram, jag har blivit rädd för alla mina känslor som jag i själva verket borde dela med mig, för det skulle hjälpa, kanske dig, kanske mig, fast en bättre bit på väg. Det är ett ont omen när man har fastnat och jag har långt kvar på hinderbanan.

Som jag känner nu, borde jag bara dra ut alla elektriskapparater (mobil) och dra iväg, med min dator. Jag vill få ett avslut. Jag vill bara att allt ska rinna av som en tvål mot min kropp. Jag vill inte publicera boken, inte en chans i världen. Jag dör hellre. Men jag vill inte sitta på samma ställe nästa år vid den här tidpunkten och känna samma sak, jag borde ta tag i boken. Det har tagit mig flera år att skriva två A4asidor. Den flippade på slutet, i slutet med min Gävletid. Den delen i boken kommer förmodligen att suddas ut. Jag ser mitt liv i Gävle som ett svart hål. Det är inget som berör mig därifrån, Gävle är nästan värre än en liten byhåla. Vända kappan efter vinden och vägra se att folk kan gå vidare.

Min självbiografi är långtifrån en dans på rosor, och det är långtifrån gala, glitter och Glamour. Men som sagt, just nu känner jag mig kvävd av min egen känsla. Jag ligger under vattnet och kan inte andas. Det finns ett förlag som skulle kunna hjälpa mig. Ett förlag som jag kontaktade år 2007, 22 augusti, exakt. Om jag t.e.x ska trycka upp 300 exemplar så kommer det att kosta runt trettiotusen. Jag har ju ingen aning om det är normalt, så jag tar gärna emot synpunkter.

Inga pengar på mitt konto idag heller.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Det är klart du ska skriva färdigt. Du kommer ångra dig annars. Vill gärna läsa den.

Vi har varit på gång i flera år att skriva en bok tillsammans, men inte fått arslet ur vagnen.

Så stå på dig nu och skriv .....

//Bettan

2008-08-22 @ 00:55:06
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Sussie från Hanky

Men du kan ta böcker på av betalning, Majs. De trycks upp efter efterfrågan och du får pengarna på kontot var tredje månad. .../ Kram

2008-08-23 @ 19:44:36
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0