Så Svenskt


Hua Hin                      Sverige
Tidigt på morgonen slängde jag i mig en koppkaffe, en banan och fyra glas vatten. Sen gick jag exakt samma runda som igår. Den enda skillnaden är att jag gick åt andra hållet. Kungsholmen, Västerbron, Gamla stan och Kungsholmen igen. Mitt på Västerbron mötte jag Stockholms Prides bästa ordförande genom tiderna, enligt mig. Vi hälsade på varandra som om vi inte aldrig hade setts, men personen i fråga kanske var stressad och jag ville inte tappa tempot.

Mina höga ambitioner som jag hade i våras får jag lägga på hyllan ett tag. Vid den här tidpunkten trodde nog jag att det skulle bli träning och bad i Thailand. Nu får min sambo stå för den biten (asflabb) ja, ja, hon tränar på annat sätt, genom att snickra och såga? Jag fixar i hemmet och arbetar med det jag är bra på. Mellan dessa tidpunkter tränar jag aset ur mig. Men nästa vecka har jag tröttnat då blir det inga långpromenader eller vatten till frukost, lunch och middag. Jag har tackat nej till en del inbjudningar för jag vill inte stå och frossa. Jag ska ha en matdag och det får bli på söndag.

När jag traskade runt Söder så gick jag förbi Kronprinsessans Marthas båt. Här var jag tvungen att slänga iväg ett sms till konungen i mitt liv, Roger Lundgren. Är det något jag har missat, men jag gick förbi Kronprinsessans Marthas båt? Det här är så typiskt svenskt tänkt av mig. Jag kan alltså inte tänka längre än till Sverigesände? Av Norge Haralds mamma, svarade Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0