Plånboken borta


Jag skulle som sagt promenera hem från Gröndal till Hornstull och mot Kungsholmen, det gick ju inte alls bra. Mera om det orkar jag inte gå in på. Blir bara så trött på mig själv. I alla fall när jag hoppade av bussen på Fridhemsplan vid Åhléns (min sambo kommer att bli galen på mig nu) så upptäckte jag att något var borta. MIN PLÅNBOK, igen. Sist tappade jag den i taxin och då var det en storstint man som hade rotat igenom plånboken och hittat ett kort till min pappa eftersom vi har samma efternamn och ringt dit, som i sin tur ringde mig. Andra gången tappade jag min plånbok på bussen och då hade busschauffören hittat den vid slutstationen. Nu upptäckte jag själv att plånboken inte var med mig. Bussen åkte iväg och jag sprang efter, det såg ganska roligt ut. Det hade jag tyckt om det hade varit någon annan. Men bussen stannade och jag fick springa in. Där låg plånboken, helt ensam och övergiven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0