Middag i Alvik


Jag har varit ute i Alvik hos Anna W och Dj Inca. Vi käkade middag på restaurang Konsumtionsföreningen. Nu blir jag osäker ifall det bolaget som heter så eller restaurangen? Vi åt gott. Jag och Anna beställde in Chevréost med stekta pinjenötter på ruccolablad. Till varmrätt åt jag gillad kyckling med soltorkade tomater och mozzarellaost inuti. Som till behör hade jag lammracks itllbehören och inte det som skulle vara till kycklingen. Inte så krångligt som det låter. Anna åt en pasta mums mums och Inca tog en laxpasta. Det var riktigt gott, dock var min timjan potatis lite väl sönderstekt eller friterad, kan knappt sätta foten på om det var gammal hundbajs som har stelnat sen "Sten" och "Flisas" tid? Resten var utsökt. Till maten drack jag ett glas rött och Anna och Inca tog det vanliga. Flatölen. Ha ha. Jag bjöd på kalaset, Anna blir ju bara ett år äldre i år. Efter detta gick vi och handlade, den historien tar jag en annan gång.

Kommentarer
Postat av: B-O

Det är säkert nåt av det, KF

Lamm på rack e gott om man tycker om det. Jag åt järpar som var gjorda på Fajitasanskt vis. Inkråmet från en rå medisterkorv (Dansk) 1 påse Fajitas kryddmix 35g. Till dom rackarna hade jag stekt lök, paprika, majs, tillsammans med hembakt bröd och grönsallad dränkt i fikonvinäger.

Efterätt - Kladdis med smak av Dumlelakrits och viol.



Javisst - en eloge till dig. Jag har lärt mig ett nytt ord idag. "Fucketupp" in i SAOL nästa år. Jag kunde inte stava till ordet heller, därför blev det denna bokstavskombinationen.

2008-08-18 @ 23:14:31
Postat av: B-O

Jag glömmade en sak.

Imorron ska det banne mig fisas så det blir rop på HJÄLP! (in)fart (out)fart.

Kan de bli utan bodysuite?

Jag har fortfarande den stjärnprickiga.

2008-08-18 @ 23:19:17
Postat av: Majs

asg

2008-08-18 @ 23:22:33
URL: http://gaykvitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0