All kärlek till Edith Backlund


Jag har precis kommit hem från DAO. Meningen var att jag hade tänkt hoppa DAO och Edith Backlund. Men sen fick jag ett sms att om jag inte kommer så kommer Edith aldrig mera spela min favoritlåt ”Rosie” Jag slängde på mig mina kläder, mina lortiga kläder ringde TopCab och drog iväg. Jag hann inte ens ringa eller smsa till någon om att det var till DAO man skulle åka. Men jag ångrar inte en endaste sekund över att jag drog iväg. Det finns ingen som Edith. Hon är läcker och delikat som en godbit, Edith är mycket bättre än bra. Som sex, fast i sång.

Edith Backlund, är just nu aktuell med sitt album "Death by Honey", producerad av Pär Wiksten från Skellefteå-bandet Wannadies. Edith har tunerat runt hela Sverige och varit med i nyhetsmorgon, samt bingolotto. Det tar inte stopp här. Redan den 23 september kommer hon till ”landet” och uppträder. Restaurang Landet ligger vid telefonplan.

Det var Neil Young som upptäckte exakt samma låt som jag älskar ”Rosie” Neil Young lade upp låten på sin hemsida ”Living with war”. Där blev den framröstad som en av de tio bästa anti-krigslåtarna av över fyrahundra medverkande. Nu har jag upptäckt en helt ny favorit. Edith kan. Shit vad hon är bra. Som mat,  fast smalmat. Man blir typ aldrig mätt? Ni måste lyssna på Where´s the Heart. Om någon finner just den låten på You tube, tipsa mig. Men just nu kan du lyssna på låten här. Den är bra, jag älskar den. LOVE.

Ps: Edith började skriva Rosie på toaletten. Men låten handlar dock om en man som får veta att han blivit inkallad i armén och skriver i ett brev till sin trolovade att han går mot döden och ber henne leva ett fulländat liv, att han kommer att vänta på henne när hon är klar.

Missa inte Edith Backlund den 23 september (Landet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0